Wii (wym. jak ang. we; IPA: [wiː]) – konsola gier wideo zaprojektowana i produkowana przez japońską firmę Nintendo. Początkowo znana pod nazwą Revolution jest następczynią Nintendo GameCube.
Procesory: CPU: bazujący na PowerPC procesor "Broadway" wykonany w technologii 90 nm, prawdopodobnie* o szybkości 729 MHz[36] GPU: ATI "Hollywood" GPU wykonany w technologii 90 nm prawdopodobnie* taktowany na 243 MHz Pamięć: 88 MB głównej pamięci (24 MB "wewnętrznej" 1T-SRAM zintegrowanej z układem graficznym, 64 MB "zewnętrznej" GDDR3 SDRAM) 3 MB pamięci na tekstury Porty i możliwości peryferyjne: Podłączenie czterech Pilotów Wii (za pomocą Bluetooth) – możliwość gry w pięć osób, używając czterech Pilotów Wii i jednego kontrolera konsoli Nintendo GameCube Jeden slot na karty SD Dwa porty USB 2.0 Jeden port na sensorbar (diody led) Jeden port na dołączenie akcesoriów pod Pilotem Wii Cztery porty na kontrolery Nintendo GameCube Dwa porty na karty pamięci Nintendo GameCube Moduł bezprzewodowy Mitsumi DWM-W004 WiFi 802.11b/g Kompatybilny z sieciami: lokalną Ethernet po podłączeniu adaptera do portu USB Wbudowane systemy oceniania treści: BBFC, CERO, ESRB, OFLC, OFLC (NZ), PEGI, USK Pamięć: 512 MB wbudowanej pamięci flash NAND Rozszerzenie możliwe przez karty SD o maksymalnym rozmiarze 32 GB Karty pamięci Nintendo GameCube (do zapisywania stanu gier z Nintendo GameCube)
Procesor Wii "Broadway" firmy IBM
Procesor graficzny Wii "Hollywood" firmy ATI Slot na dyski optyczne kompatybilny z 8 cm dyskami GameCube i 12 cm dyski Wii Mask ROM firmy Macronix Wideo: Do 480p (PAL/NTSC) lub 576i (PAL/SECAM), proporcje 4:3 i 16:9 Component (włączając skanowanie progresywne), RGB SCART (jedynie w PAL), S-Video (jedynie w NTSC), wyjście composite lub D-Terminal Dźwięk: Konsola: Stereo – kompatybilny z Dolby Pro Logic II Kontroler: Wbudowany głośnik * Żadna z prędkości zegarów nie została potwierdzona przez Nintendo, IBM czy ATI.
|